Trening personalny

Trening personalny

Indywidualny trening z trenerem personalnym

Bardzo często po wstępnym uruchomieniu pacjenta (zarówno po operacjach jak i po epizodach bólowych) wymaga się ! wzmocnienia mięśni. Praca manualna w tym zakresie może nie być wystarczająca. Bardzo ważne, aby nad przebiegiem pracy czuwał
doświadczony trener / terapeuta, który odpowiednio dobierze ćwiczenia i poprowadzi trening. Pomijanie etapu treningowego niestety może powodować nawrót dolegliwości lub problemów z którymi pierwotnie zgłaszał się pacjent, dlatego warto zawsze mieć go na uwadze.

Praca z trenerem, obejmuje naukę ćwiczeń i metody treningowe z wykorzystaniem gum, kettli, piłek i hantli oraz masy własnego ciała.

Rozróżniamy treningi / ćwiczenia:
- izometryczne typu planki, mostki
- ćwiczenia z masą własnego ciała,
- z zewnętrznym obciążeniem
- ćwiczenia pozwalające pracować nad stałym napięciem mięśni głębokich – najprościej mówiąc pracujemy tu nad stabilizacją centralną,
- ćwiczenia balistyczne np.: swing - wzmacniają układ krążeniowo-oddechowy, czyli poprawiają kondycję, siłę i wydolność,
- ćwiczenia statyczne np.: przysiad, martwy ciąg, TGU, armbar.

Ćwiczenia statyczne skupiają się na sile mięśni i stabilizacji poszczególnych stawów. Przykładowo ćwiczenie na stabilizację stawu barkowego np. ćwiczenie armbar,
- ćwiczenia unilateralne, czyli praca z obciążeniem jednostronnym np.: swing jednorącz, TGU czy martwy ciąg na jednej nodze. Ten typ ćwiczeń można przełożyć na nasze życie codzienne lub na wiele dyscyplin sportowych gdzie mamy obciążenie jednostronne np. tenis, szermierka. Pozwalają one unikać kontuzji, urazów nawet przy wykonywaniu codziennych czynności typu noszenie zakupów w jednej ręce.

Wprowadzone są też elementy rozciągania w celu poprawienia zakresów ruchu i przywróceniu ich np.: po przebytych kontuzjach czy operacjach.
Link do niektórych ćwiczeń :
Image

Chcesz się zapisać na terapię? Zostaw numer telefonu a oddzwonimy!

Wypełnij wszystkie pola
Image
ul. Widok 11,
42-400 Zawiercie

© 2022 fil-med.pl. All Rights Reserved